create your own banner at !

Cintamu & Cintaku

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 27, 2011

Family Day



meja bahagian depan
sate nyum2




4 dara pinggitan


Meja belakang

Peace!!!


Hai-hai..hai....tengok gambar tu macam seronok kan..yela bukan selalu kami dapat berkumpul ramai-ramai nih. Semalam aku dan my familia sebelah mak aku wt family day..ni bukan family day macam main sukan atau ape tapi wt jamuan makan-makan untuk keluarga. kebetulan pulak makcik aku dari kampung pon datang jugak..kak na...

So..kami semua decide la nak wt makan-makan ni semalam..Sebelum tu kalau ikutkan nak buat hari ahad, tapi tak berkesempatan. Aku bajet macam tak jadi dah.tiba-tiba makcik aku kt Shah Alam kol dh kata on the way pg rumah aku..so kitaorg semua kol adik beradik yg ada dalam kawasa Selangor ni supaya semua dapat join event ni.

Ayah aku dah booking siap-siap dah sate u.k kt Bangi seksyen 7..ramai gak dalam 40 orang.Belum tambah yg dekat kampung dan yg tak dapat dtg lg tu..Tapi aku tak berkenan sangat la dengan Kedai ni sebab dia tak konsisten..kami dh gtau nak datang 36 org..tapi ada lah terlebih 2org makcik aku ciknor dengan akim..ala yg tu boleh adjustkan..sambung balik..kan kita dh bagitau nak dtg berapa org tapi tempat duduk tak cukup-cukup jgk.Pastu kitaorg sendiri yg tarik-tarik meja dan ambil kerusi.. sampai dua line meja kami..mana cukup.pekerja dia tu wt tak tau je...mgkin diorg agak blurr sekejap sbb kami pon sangat ramai dan bising..=)

Ok la...yg tu satu perkara, lepas tu sate sampai lambat..2pinggan sampaii..lepas tu sepinggan-sepingan..hurm..lambat kitaorg tunggu..kitaorg dh book dan order dari ptg tadi kot..kami order dalm 300 cucuk itupon takcukup lagi dan tambah lagi 100..takcukup sate lagi kami order sup urat ketin,daging, perut dll...tp sup la.sate tu mmg banyak kan order, bila dh sampai lambat dan sikit-sikit jadi berebut la tambah-tambah lg budak-budak..aku ni ok lagi sebab dh makan nasi kat umah ptg td..yg diorg belum makan tu macam mana.Ada lg 1..air???kami order air 5 jug...fresh oren..sate abis pon air tak sampai-sampi..yg dia hantar gelas kosong je...ngeng..sampai ayah aku pg tanya baru la dia nak wt air..punya la lama kitaorg tunggu..pekerja tu dia pg buat air yg dalam gelas dulu..bygknlah lama kitaorg tunggu air sampai sate habis!!! bila dapat air berebut...tu pon dapat 2 jug je..lagi 3jug mana..memang aku tak suka la diorg lyn customer cmni..slow!!!!

Tapi sup urat keting dia sedap la..nasib baik seap dan tak lambat..tapi yg bestnya suasana family kitaorg ni meriah la..bising tu memang la bising sbb ada budak-budak...macam-macam la..tapi aku tak malu sebab ramai-ramai kan...bising pon kami-kami jela..tak kacau org pon..bila lagi nak berkumpul macam ni...kalu di ingat balik macam-macam gelagat bila nak tunggu air,dapat sate..dengan sup lagi..ayah aku dgn ayah cik lg la ke hulur-hilir tgk kami semua makan...dia memastikan program berjalan lancar..huuhu dan memastikan semua makanan cukup...lagipun ayah dah pesan org belanja jgn nak mintak lebih-lebih..ikut yg dia belanja dan dia mtk ape..so kita makan jela ape yg dia belanja..kalau sate,sate jela kan..if dia kata sup,sup la..jangan nak melebih-lebih dan mengambil kesempatan keatas kebaikan org lain...ni bila org dah belanja sate pandai-pandai je nak tambah nasi la...tu la...lu pikir la sendiri...so aku pon makan jela ape yg terhidang dekat meja..ape pon kami semua ENJOY!!!






Thank you for reading this entry !



-------------------------------------------------


No comments:

Post a Comment

Jom cakap-cakap sikit box cik Izzaty ~~(^_^)