create your own banner at !

Cintamu & Cintaku

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 2, 2012

Jom Genting!!

Hai bom-bom yg comey-comey...Terima kasih yg masih sudi membaca blog ni...hari ni aku nak bercerita pengalaman aku ke Genting..bak kata orang Kota keriangan...akhirnya dapat juga aku menjejakkan kaki ke sana..setelah sekian lama..huk2...bagi yg ingin bercuti bersama family dan tersayang boleh la if korang sume nak berjalan..tak rugi pon..

Semalam pon kebetulan je plan kami tiba-tiba nak ke genting...dah la semalam baru lepas overnight kat bukit bintang,tengok gelagat masyarakat KL ni..esoknya my incik mior kol ajak pergi ke Genting sekali dengan coursmate aku masa diploma dulu fahmi...aku ape la lagi trus bangun cepat-cepat....siap..excited kot..yela..walaupun aku tak bawa baju lebih..pakai yg mana ada je sebab aku tumpang tido bilik rumet ak,so tak bajet pon nak pg ke genting..pakai pon biasa-biasa je, kebetulan pulak ada kereta free..minyak pon full tak payah bayar, dah save.Info yg aku tahu la Genting ada sediakan beberapa hotel sendiri seperti Genting Hotel, Highland Hotel, Resorts Hotel, Theme Park Hotel, Awana Genting dan First World Hotel.Kawan aku cakap hotel paling murah kat sana RM70  satu malam..so sesiapa yg nak tidur kat sana boleh je..nak lagi mahal pon ada..hak2..

Kami balik hari je..esok aku praktikal kot..tu la..buat vocation tak merancang...lala..kami gerak dalam jam 11pagi..sebelum tu singgah Mcd dulu alas perut untuk sarapan...perjalanan dari UPM ke genting dalam 1jam lebih juga la..masa nak naik atas bukit tu..ya allah sangat pening..aku dah macam nak muntah dah..mana taknya jalan liku-liku.

Dalam jam 12.40 kot kami sampai kaunter tiket.Aku jalan melenggang je..beg tinggal dalam kereta,just bawa kamera,duit dan handphone je. Kami pon terus beli tiket..My incik mior trus beli tiket outdoor..hah??aku macam dah takot..sebab aku nak main indoor je...my incik mior dan fahmi agak kegilaan di situ ye sebab nampak excited nak main roller coster,spiderman,kapal dll..aku macam dah agak seram sedekit...huhu..Boleh tengok ye detik-detik kami sepanjang di genting dalam gambar ni ....Layannn

Perjalanan nak naik ke bukit









saya dan my incik mior

Sengal la budak dua org ni..hihi




Ni dah lapar sangat kami makan di Old Town..penat kaki berjalan cari old town sampai nak tercabut kaki aku..Old Town punya pasal.nak sangat kan makan kat sana.Kalu korang nak tahu harga makanan kat Old Town kat Genting ni tak sama tau dengan Old town tempat lain, harga dia berbeza.Contoh la aku makan semalam nasi ayam hainan, biasenya harga RM11.90. Tapi semalam harga dia Rm14.90 so kita nampak la perbezaanya kan..


Comey tak..haha






Gambar ni last sekali..dah nak balik..baru lepas main spiderman rollercoaster..aku rasa nak menangis je...aku boleh naik benda tinggi-tinggi tapi aku gayat..macam mana tu??boleh naik tapi kena pejam mata..itu je caranya kalau aku nak naik semua game yg tinggi.Lagi satu aku sarankan sesiapa yg nak ke genting lagi jimat naik bas guna pakej.Tapi nak naik kereta sendiri pon boleh takdelah tekejar-kejar..pakej bas ni dia ada dari 4 tempat..Kl sentral,Gombak,Hentian Kajang,Puduraya.Korang boleh pilih la yg berdekatan dengan tempat korang..ni aku tunjukkan contoh pakej dari kl sentarl.






Harga semua sama Rm58 per person kecuali dari Hentian kajang sahaja Rm 63 per person sekali dengan tiket Outdoor.okla tu..daripada aku semalam tiket outdoor je Rm50 seorang.Belom lagi minyak kereta semua tu..tapi semalam kami punya minyak freeeee...hehehe


simple kan dressup aku pg genting.




RM15 beli pic

Akhirnya....aku rasa happy sangat dapat pergi ke genting dengan my incik mior..thanks to fahmi sebab drive kereta sampai ke atas.hu3..dan sayang kt my incik mior sebab merialisasikan impianku..muaxxx...hahah..kalau ada sesiapa yg belum lagi pergi bolehla pergi dan merasa.tak rugi mencuba..byeeeeee




Thank for reading this entry

----------------------------------------




4 comments:

  1. Haii awak, bez laa blog awak nie :)
    Na tnye skit sal pakej ke genting yg Rm58 tuu ?

    ReplyDelete
  2. boleh je...yg tu dia kira pakej awak bli kt KL centre@ hentian kajang tiket dia..

    ReplyDelete
  3. nak tnya hotel mana yang rm 70 1mlm ye...

    ReplyDelete
  4. Puan Wan..hotel Rm 70 tu dia kat area bawah2 ckit...jauh ckit la dri taman tema tu..sy pun tak pasti nama hotel tu ape..sbb kawan saya yg tau pasal hotel tu

    ReplyDelete

Jom cakap-cakap sikit box cik Izzaty ~~(^_^)