create your own banner at !

Cintamu & Cintaku

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 12, 2012

Cherating dan Terengganu

Hola...hari ni aku nak mengupdate sedikit perjalanan aku di Cherating dan alang-alang ke Terrengganu..masa tu aku pergi bertiga dengan incik mior dan fahmi..kami begerak dari upm dalam jam 6.00ptg..lepas tu sampai di sg.besi kami singgah makan jap dekat kedai mee tarik..mee dia sangatlah panjang..harga pon ok..tengok menu yg kita pilih la..macam aku mee goreng RM7.00. Lepas habis je makan perjalanan kami pon diteruskan...baca doa dlu sebelum berjalan...=)

Semuanya berjalan dengan lancar..kami sewa kereta Myvi pg ke pahang ni.1 hari RM 100.Keadaan kereta semua baik..tayar semua..tapi perjalanan kami ke Cherating mengambil masa dalam 5jam sebab keadaan cuaca yang tak baik.Hujan pon sangat lebat..Aku duk belakang pon cam risau...tapi duk balakang sorg sedap la tido...

Kami sampai dalam jam 11 lebih..Aku tak capture pon gambar untuk perjalanan kami semua..sebab dah penat sangat.Kemudian kami pon sampai malam tu menginap di rumah family kawan fahmi..dato yaya...(nama panggilan)..dekat je dgn pantai kat cherating tu.Pagi-pagi tu aku dah bangun pg tengok pantai cherating..main air jap...aku kurang la air laut ni..seram...takut lemas dh la tak reti berenang..lepas tu takut kena gigit binatang dalam air..huhu..kalau taman tema macam sunway,waterpark suka la..hahah..

Pantai Cherating

Dalam jam 9.30 juga la aku pergi ke pantai ni..masa tu air tengah surut lagi..balik je dari pantai kami siap-siap pergi kemaman Terengganu..semata-mata nak pergi makan satar dan otak-otak...memang sedap satar kat sana.dekat warung Pak Aziz. Kami makan dalam RM45 satar,otak-otak sekali ngn air..2je..bayangkan berapa puluh satar..yg paling kuat makan my incik mior dan Fahmi..tengok tuan la...hahaha..satar 10biji RM5..satu biji 50sen la kira..

Satar yg dah habis

Aku main sarung je inner pink tudung hitam baju hijau..tak bawa tudung lebih..takpelah..masuk je kn..lalala..tapi aku makan laksam kat warung tu tak berapa sedap sangat la..dia pnya laksam keras.kuah dh sedap..tak habis..membazir je..habis je makan kami ke kedai keropok dan Teluk Cempedak..beli sikit untuk bawa balik kat rumah. Perjalanan kat TC dalam setengah jam pon ada maybe lebih..sampai je kat TC tu sangat cantik tempatnya..air laut pon hijau.pemandangan pon cantik..berbanding cherating.Angin bersepoi-sepoi..cewah...siap ada skrin besar macam kata pavillion@dataran lagi...ape lagi aku pon tak habis-habis bergambar.tengoklah..tengoklah...haha

Banyaknya keropok..

Ikan Buntal ni Ori tau...yg telah diawet

kami dalam kereta..Perjalanan ke TC..layan jela budak kat belakang tu..sengal..huhu..

Panasnya...berkenyit-kenyit mata aku

Fahmi and dato yaya

Haaaa inilah pengembaraan kami..kononnya percutian bajet..tapi duit aku habis dalam beratus gak...'=) ..Ape-apepon perjalanan kami sangat best..dan akhirnya aku dapat jugak pg cherating..hoho walaupun ada beberapa perkara yg menyakitkan hati aku...secret!!!...lol...bubeyyy