create your own banner at !

Cintamu & Cintaku

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 30, 2012

Lawatan ladang ke Banting SITS dan PRE2

Dengan Tuan pny ladang 1:En Zahar

Pokok Tembakau (macam Pokok Terung kna??hu)


Holla....kenapa tiba-tiba gambar pokok,hutan sawit semua nih?nak tahu tak......macam ni ceritanya.isnin lepas aku ke Banting bersama staf unit latihan di MPOB bersama dengan bos aku. kami prgi bertiga..naik kenderaan  MPOB..sampai di Banting jumpa staf di cawangan MPOB Banting iaitu Tuan Zaid dan Helmi.

Kemudian kami pergi ke ladang 1 iaitu en zahar punya...seperti biase tugas aku dan Azita staf MPOB kena ambil tanda tangan tuan punya kebun dan mengambil gambar sisa sawit..itu adalah syarat untuk mendapatkan SITS dan PRE2..Kena ambil gambar tuan punya kebun jugak..itu pon salah satu dari syarat tau!!yela nak bagi duit..



Ha ni gambar kebun yg kedua..owner dia cina..kebun dia memang cantik dan bersih.Tengok sendiri la buah dia macam mn..dah boleh harverst kot...


Ladang ke 2

Ni pic aku pulak dengan cina tu..setiap staf kena ambil gambar dengn salah sorg tuan punya kebun..benda ni semua masuk dalam meeting tau...amatlah penting..org tu pon mesti la kemas..ada setengah pekebun diorang tak pakai baju..mana boleh main-main macam ni..kita nak bg duit kan.Lepas dari melawat 2 kebun ni..kami pg makan seafood kat pulau carey..restoran cina..huu..seram aku...bukan ape aku risau halal dan tak halal je..tp ada je melayu makan kt restoran tu..sebab cina tu belanja dia salah sorg pekebun yg dapat SITS dan PRE2..so tak luak pon kalau dia belanja kami semua.sebab dia dapat beribu-ribu..

Padanlah aku tengok macam best je bos aku ni melawat kebun..mana taknya pekebun-pekebun ni belanja diorang..dan aku sendiri merasa..hari tu aku makan menu : udang goreng butter,sotong goreng tepung,pahat masak cili,ikan jenahak masak sweet sour,kailan goreng..tu la kot...Pahat aku tak boleh makan la..geliiii.......huhu..


Bukti sisa sawit yg telah ditebang

Ni adalah antara gambar-gambar yg diamabil semasa perjalanan kami ke banting untuk melihat tapak sawit pekebun..gambar makan seafood tade la..tak sempat nak ambil..ngeeee..lapar dh time tu..ok la...dapat belajar dan pengalaman semua ni..akan datang aku akan ke johor pulak..hahaha tunggu~~~




Thank for reading this entry

----------------------------------------

No comments:

Post a Comment

Jom cakap-cakap sikit box cik Izzaty ~~(^_^)