create your own banner at !

Cintamu & Cintaku

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 29, 2011

Bukit Broga..

aku di puncak broga


buai laju-laju

Zira & Teha...




ni ak xthu dh puncak ke berapa..tp nk naik atas 2 mmg cm gayat gak..ms nk trun dri bukit ni bpe kali gk aku jatuh..mybe kasut aku licin kot...sebab jalan dia curam..

Kami semua selamat sampai di Puncak Broga..best!!!

xsilap pic bni masa dkt puncak pertama bukit...amek pic lu
19 hb march 2011..aku dan kosmate ku..budak Hort!!! pergi  naik bukit broga..kami bergerak pada kol 5.30 pagi..setelah berkumpul di cafe serumpun sebanyak 11 buah kereta pg konvoi naik bukit broga...sampai di semenyih kot kami singgah solat subuh di masjid..dalam jam 6.30 kami smpai di bukit broga..aku rasa tak smpai 1km aku jalan macam dah penat dah dkt ladang sawit tu..lepastu kami rmai-ramai meneruskan xpdc kami ke puncak broga..aku jalan je..japjap berhenti sembang dan tarik nafas..furh..pnt kot..masa berhenti kt puncak pertama 2 cantik jgk pemandangan dia..kami amek pic rmai-ramai 1 kosmate..selepas itu kami meneruskan perjalanan kami utk smpai ke puncak..

Yg aku tak boleh blah syuk muntah..hu2..maybe sebab dia sarapan pg td minum nescafe..itu pon dia tak nak naik dah nak tinggal bawah..tapi ari pujuk dan ngencing ckit bru la dia bergerak ckit..aku dan ham pon tgu jgkla dia..kesian..smpai lmbt pon takpe kt puncak janji sampai...bukan nak lumba lari pon..lepas dia abis muntah bru dia laju ckit jalan..lega dah katanya...hu2..ok la..akhirnya dlm kol 10 jgkla kami sampai puncak..

farhana yg pnt dan jalan pling lambat pon hepi je aku tgk bila dah sampai atas...blik turun dari puncak broga 2 plak laju plk si syuk 2..aku pulak yang slow..kaki aku dah mengigil la..aku tak pnt pon..rasa nk terbang je..abg marzuki follow je blakang ak..tQ to bro..sbb menjaga keselamatan aku..hahaha.

Tp aku tak tipu la..serius kaki aku mengigil..pnt lgsung tak de..aku cuma tak nk jalan..aku rasa nk baring melintang dan biar je kaki aku rehat..sbb bpe kali gak aku jatuh dan licin sbb kaki aku ni tak larat dah nk gerak..dan menahan kecuraman bukit tu..last2 dengan muka yg (^-^)..aku jalan je tgk bwh...last2 smpai jgk...diorg pon tak putus-putus pjuk aku ckp dah nk smpai sume supaya aku bsemangat...

Akhirnya aku sampai jgk kt parking kete...smpai je ak trus buka kasut dan baring..pnt kot??dah tgu sume ada..kami bergerak g sg.congkak dan wt bbQ..okla..pengembaraan kali ni..happening..sem dpn aku xthu diorg nk wt ktne plak..dgr kata p pangkor..klu blh join aku join je..hehe..klu org tny@ajak aku g broga lg..hmmmm..tak tahu la nk jawab pe..expected result kot..kemungkinan besar % nk g lagi 2 xde dh kot...sgt pnt la...pape pon bukit broga mmg cantik dan best..smpai atas mmg puas!!!yeahhh



Thank you for reading this entry !



-------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment

Jom cakap-cakap sikit box cik Izzaty ~~(^_^)