create your own banner at !

Cintamu & Cintaku

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 16, 2011

Cube baca..pentingkah dara?

Boleh kata 60% perempuan yang belum berkahwin sudah tidak ada dara. betul kah? Kira kalau 60% perempuan remaja tak ada dara. kira lelaki pon dah tak teruna lah kan. tak leh lah salahkan perempuan aje


Let say lah, kalau kau dipertemukan dengan pasangan yang tidak ada dara dah or tidak teruna. adakah kau sanggup terima pasangan kau tu?


Ni bukan nak kata tak ada dara sebab sport or terjatuh yang buat benda benda heavy tu. ni tak VIRGIN sebab melakukan hubungan seks sebelum berkahwin.


Memang betul kan couple couple ni sebenarnya tak elok. banyak menyumbang benda benda buruk dari yang baik. Kalau pegang pegang tangan tu benda biasa dah. bukan kata pegang tangan, kadang kadang lebih pada pegang. ye ah cinta tu kan buta. sebab tu mulalah nak TERABA RABA.


bukan nak kata aku ni baik mana pon. dulu time couple pon. dok berkepit pegang pegang tangan jugak. macam kan aku sorang ada pakwe. orang tengok pon sakit mata


Tapi semua yang berlaku ada hikmah. bila tengah single ni . macam macam dok fikir. sebenarnya memang betul lah tak ada guna couple couple semua ni. boleh kata TAHI BULL (bullshit) lah jugak kan? banyak habis duit pon satu hal. buat maksiat pon satu hal. zina mata, zina hati, yang berzina pon ada. sebab tu dalam islam COUPLE IS HARAM.


Time time macam ni elok ah kan kawan kawan ramai ramai. hidup pon rileks je. nak pergi mana pon tak ada orang nak amek port. dulu, pergi mana mana nak kena bagi tahu dulu pakwe. macam kan pakwe tu suami kita. kang tak bagi tahu, majuk, majuk kang gaduh. alahhhhaii


panjang betul mukadimah aku ni. actually nak cakap pasal DARA ni. bak kata mat saleh VIRGIN


Zaman sekarang ni penting ke DARA ni? aku pernah ah tanya some of kawan aku. lelaki lah especially. tanya dorang "kau kesah tak kalau bakal isteri kau dah tak ada dara?"


antara jawapan jawapan yang aku terima:


@ alaa apa nak kesah, dara tu tak de mende pon. janji dia sayang aku, boleh terima diri aku seadanya. dara tu bukan sebab rumahtangga bahagia pon. yang penting attitude dia. dan dia memang nak berubah dan menyesal buat buat benda tu. past is past


@ mana boleh! aku tak kan kawen dengan perempuan tak ada dara. aku pon tak pernah buat kerja kerja haram ni. dia pulak nak buat


@ cuba kau fikir, janda janda tu ada ke dara? bersepah je orang nak? yang isteri orang dok main dengan laki lain tu, cerita suami orang main dengan perempuan lain tu. alaa dekat opis aku pon berlambak lah benda benda ni. sekarang ni hidup kita memang bergelumang dalam maksiat


@ kalau betul dia tak ada dara, better dia bagi tahu aku awal awal. kalau dia jujur dengan aku, aku tak kesah, jangan lepas kawen aku dapat find out, pulak pulak dia menipu memang aku kesah ah


@ dara tu macam mana ea?? <===== ini memang jenis otak suci kot, tak pon dia memang mengong!


apa yang aku boleh simpulkan. perempuan tak VIRGIN mesti pasangan dia akan dapat pon sebenarnya tak VIRGIN jugak.


90% lelaki yang boleh terima perempuan tak VIRGIN ni pon sebab sebenarnya dia pon tak VIRGIN

memang betul lah perempuan yang baik untuk lelaki yang baik begitu jugak sebaliknya. tapi bila cakap pasal laki baik untuk perempuan baik ni. terus aku ingat cerita NUR KASIH. kenapa NUR tu ditemukan dengan ADAM yang sangat jahil dan paghak nak mampus tu??? adakah itu semua nya dalam filem aje?? tapi aku rasa sebenarnya ADAM tu pon baik lah jugak. sebab last last dia berubah kann


bukan nak kata perempuan, lelaki pon sama. tapi ah kalau kau lah kan. kau terima ke kalau pasangan kau tak VIRGIN?

suka baca topik ni..ak amek dari cik epal pny blog http://cikepal06.blogspot.com...sorry i copy..tp utk pengetahuan gk..he2...tp btol la ckp cik epal...pendapat ak..mybe lelaki yg sgup terima perempuan yg xde dara sbb dia pon pnh melakukan hubungan seks..klu lelaki yg jenis alim...innocent..mesti dia nk yg masih suci kn.bnda2 cmni bergantung pada diri sendiri...kita boleh mehjaga maruah diri kita..selagi boleh pertahankanlah kerana dara adalah salah satu mahkota kita bg perempuan..bkn la nk kata ak baik..ak xdela baik sgt..tp atleast la..yg masih blm kehilangan 2 elakkan la..klu yg dh xde sbb xtvt lasak cm suka 2 lain cerita bkn dia mtk...lor..lu pk la sendiri..hahaha

No comments:

Post a Comment

Jom cakap-cakap sikit box cik Izzaty ~~(^_^)